zaterdag 31 maart 2012

Kabouterkleedje

Toen ik dit kabouterstofke zag, kon ik het niet laten liggen! Maar ik had er iets te weinig stof gekocht om er gemakkelijk een kleedje uit te maken. Toen ik dit kleedje af had, ging een belletje rinkelen: "Weinig stof nodig, goed resultaat: dat wordt dé bestemming voor het kabouterstofke!"

(Ja, ik moet het strijkijzer nog eens boven halen! ;0))


Deze keer heb ik zelf wat paspelband aan het patroontje toegevoegd. Joske is hélémaal weg van dit kleedje!! Ik ben zelf ook wel tevreden met het resultaat. Alleen heb ik met die paspelband liggen knoeien aan de schoudernaden zodat uiteindelijk de enige oplossing was om ze gewoon zo dicht te naaien. Niet zo elegant. :-( Dat moet ik dus nog eens uitzoeken: hoe ik dat toch mooie krijg, met paspelband ... Tips zijn altijd welkom!




Om in de stipjes-stof te blijven, eerder maakte ik voor Joske dit simpele gele rokje. In nog geen uur klaar en ze heeft het veel gedragen!





6 opmerkingen: