dinsdag 7 februari 2012

Little lady in green and red

Een tijdje geleden volgde ik een workshop "meisjesjurk in tricot" bij Gemaakt. In vier uur tijd (dus in snel-snel-snel-tempo) hebben we daar een kleedje in elkaar gestoken. Voor Joske maakte ik dit:




Je ziet het goed, mooi afgewerkt met een overlock. Wat een zalige machine is dat!

Later maakte ik er met een restje stof nog een bijpassend haarbandje bij:



Nadien heb ik het thuis nog een keer overgedaan in een iets andere uitvoering, zonder de lintjes. Maar om in deze uitvoering te passen, moet mevrouwtje nog een beetje groeien ...



Het patroontje komt van Heidi & Finn. De groene stof is van Znok, de rode kocht ik op het stoffenspektakel.


2 opmerkingen:

  1. Zo'n mooie versies van dat kleedje. Ik heb het patroontje ook liggen, er eentje maken zal voor in 't najaar zijn...

    BeantwoordenVerwijderen